Komodity a kultura

John Fiske

přeložila Monika Metyková

(Revue pro média č. 1 – PŘEKLAD)

ANOTACE
Fiske studuje populární kulturou ze dvou hledisek: jednak jako produkt kulturního průmyslu a jednak jako prostor, vybízející diváky ke tvorbě vlastních významů, přičemž tyto významy mohou být i v protikladu s dominantní tendencí. Televizní diváci tak jsou zároveň komoditou, prodávanou inzerentům, a zároveň bojovníky za vlastní význam sociálních zkušeností, kteří popkulturní produkty využívají k vlastním cílům. Skutečnost, že významy jsou nekomodifikovatelné, je podle Fiskeho důkazem příliš zjednodušujícího pohledu politické ekonomie.

CELÝ TEXT [PDF]
Text eseje je zde uložen ve formátu PDF. K jeho prohlédnutí potřebujete mít nainstalovaný Acrobat Reader, který si zdarma můžete stáhnout zde.

JOHN FISKE (1939)
Profil autora naleznete zde.

 

<<Archiv čísla 1

 

NAVRCHOLU.cz