Stručná historie politické reklamy: USA

Brian McNair

přeložila Klára Kuběnová

(Revue pro média č. 3 – PŘEKLAD)

ANOTACE
Článek se věnuje politické reklamě v USA, její historii a druhům. Kořeny tohoto fenoménu můžeme nalézt již v 19. století, nicméně největšího rozmachu zaznamenala politická reklama až s nástupem elektronických médií, kdy se změnil hlavně její dosah. Tvorba kampaně je charakteristická pěti trendy (zkracování, zaměření na image, využívání symbolů a mytologie, použití symbolů a moci, negativní reklama). Autor tyto trendy ilustruje na příkladech z minulých volebních kampaní v USA. Dále je v textu popsáno osm typů politické reklamy (primitivní, talking heads, negativní, koncepční, cinéma-vérité, osobní dobrozdání od „obyčejných voličů“ a celebrit, zdánlivě nestranný reportér) a čtyři fáze typické americké politické kampaně (výchozí identita, etablování postojů, negativní reklama, pozitivní poselství v kontextu hodnot voliče). Hlavním úkolem politické reklamy je podle McNaira artikulovat postoje, vytvářet uznání a identifikovat problémy.

CELÝ TEXT [PDF]
Text eseje je zde uložen ve formátu PDF. K jeho prohlédnutí potřebujete mít nainstalovaný Acrobat Reader, který si zdarma můžete stáhnout zde.

BRIAN McNAIR
Profil autora naleznete zde.
 

<<Zpět

 

NAVRCHOLU.cz